sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Rugamintea din urma

Esti schilod tot .Un cersetor te-ntorci acum acasa,
Si ce fecior frumos erai!dar orisicum ,ce-ti pasa?
Tu,ve-i vedea iar satul si casa ta din vale ,
Si biata-ti mama-ti va iesi,plangand in cale.
Iar eu ,raman sa mor pe aici cu liftele straine
Oh,parca simt ca n-am s-ajung sa vad ziua de maine.
Cu douzeci de-odata-n car,la groapa ma vor duce,
Si bun e Domnul ,poate-afi sa am la cap o cruce.
Noi,de copii ne stim si-am fost ca fratii inca mai bine,
Eu,de-am avut un singur ban,l-am impartit cu tine
Iar tu,gura foc luai sa-mi dai ajutoare
Sa-ti rasplateasca Dumnezeu,caci el e bun si mare.
Iar bietei mame cum sa-i spui?credinta s-o insele,
S-ai spui ca m-ai lasat ranit,la Turnu Magurele.
Dar c-am sa fiu viu cat de curand asculta-mi rugamintea,
Caci mama daca ar sti ca-s mort,si-ar pierde chiar si mintea.
Si de ce sa-i amarasti si zilele putine ,ca n-are-n lume scump si drag
-Decat pe mine-
La cei din sat ,de te-antreba,tu spunele ce-ti place,
Caci pentru ei ,ori viu ori mort ,tot una face.
Si-acum da mana,a sunat gornistul -de plecare-
Du Oltului din partea mea,o dulce sarutare.
Ajuns in tara ,mult te rog fa-mi cel din urma bine,
Pamantul tarii sa-l saruti ,si pentru mine.

18 mai 1936

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu